Er zijn tegenwoordig diverse websites die consumenten in staat stellen aanbieders van energie te vergelijken. Dat is handig, want zo kun je direct zien welke aanbieder het goedkoopst is, en tegen welke voorwaarden je bijvoorbeeld een contract af kunt sluiten. Maar hoe weet je als consument nu of je met een goede aanbieder te maken hebt? Een goedkoop contract is natuurlijk prettig, maar je wilt ook snel en goed geholpen worden als er iets aan de hand is. Daarom is er nu ook de mogelijkheid energie ervaringen op te vragen. Dat doe je bijvoorbeeld via https://energieervaringen.nl/. Via deze energievergelijker zie je niet alleen welke aanbieder goedkoop is en hoe lang je contract duurt als je deze afsluit, maar ook de beoordelingen van andere klanten. Voor gebruikers van deze energievergelijker wordt het zo nog makkelijker ervaringen te vinden en te vergelijken. Omdat dienstverlening steeds belangrijker wordt gebruiken steeds meer mensen deze website om een afweging te maken wat betreft hun energieleverancier.

Energievergelijker gebruiken om kosten te besparen

Als je de energievergelijker bezoekt, via https://energieervaringen.nl/, kun je direct in een handige tool je energieverbruik invoeren. De tool berekent dat welke aanbieder op dat moment het meest aantrekkelijk is voor jou. Daarnaast kun je ook op zoek gaan naar energie ervaringen van andere klanten. Dat kan voor aanbieders van:

  • Stroom
  • Gas
  • All-round energieaanbieders
  • Groene stroom

De bekendste aanbieders zijn vertegenwoordigd op de website. Het opvragen van energie ervaringen is daarnaast eenvoudig. Klanten van verschillende leveranciers wordt gevraagd een ervaring achter te laten door een aantal sterren te geven. Er kunnen maximaal tien sterren worden gegeven, en de website geeft aan hoeveel sterren een aanbieder gemiddeld heeft. Deze informatie, samen met de prijsstelling, is voor de meeste mensen genoeg om een keuze te kunnen maken. Meer informatie nodig, of meer weten over ervaringen van klanten? Dan zijn er online nog meer bronnen voor energie ervaringen. Je kunt bijvoorbeeld ervaringen opzoeken van klanten van een specifieke aanbieder. Er zijn diverse Nederlandse fora voor consumenten waar mensen hun klachten of positieve ervaringen neerzetten. Hét voordeel van bovengenoemde website is dat deze verschillende functies combineert. Je maakt zowel gebruik van een energievergelijker als een bron voor energie ervaringen. Tot dusver is dit de enige website in Nederland die zo werkt. Dit verklaart de groeiende populariteit van deze online kennisbank op het gebied van energieleveranciers. Meer weten? Kijk op de website en probeer de vergelijker eens uit. Wellicht kunt u per jaar enkele tientallen tot honderden euro’s besparen op uw energierekening.

Klantvriendelijkheid meewegen

Een energieleverancier levert natuurlijk energie, in de vorm van (groene) stroom of gas. Voor deze dienst betaal je als klant. Maar als er iets aan de hand is met de stroom- of gasvoorziening wilt u natuurlijk snel geholpen worden. Ook bij andere zaken zoals een verhuizing of het oversluiten van een contract, wilt u geen rompslomp. Helaas staan organisaties als energieleveranciers en verzekeraars bekend om trage dienstverlening. Daarom is het voor veel mensen steeds belangrijker te letten op klantvriendelijkheid en de kwaliteit van dienstverlening. Gelukkig worden energieleveranciers zich hier ook steeds bewuster van. Consumenten kunnen tegenwoordig zelf ook veel regelen, waardoor ze minder afhankelijk zijn van medewerkers. Zo bestaan er al enkele jaren slimme thermostaten, waardoor een klant zelf het energieverbruik in de gaten kan houden. Dit soort extra’s kunnen zo belangrijk zijn dat ze ook voor jou de doorslag geven. Wil je wisselen van energieleverancier? Maak dan gebruik van een website die je de beste tarieven laat zien, én klantenervaringen. Een goedkope leverancier levert lang niet altijd de beste diensten.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn