Stelt u zich eens voor hoe het leven zou zijn met e-fulfilment. U hoeft zich als ondernemer en producent geen zorgen meer te maken over de order- en serviceketen van uw online bedrijf en webwinkel. Een ander bedrijf, hierin gespecialiseerd, neemt dit geheel op zich, zodat u zich kunt richten op de zaken die er echt toe doen. Dit is de productie van de producten die u belangrijk vindt en waar u uw gehele ziel en zaligheid al vele jaren in legt. De hele procedure die er daarna bij hoort van verkoop, aflevering en klantenservice interesseert u niet echt. Dit zijn bijhangende zaken. De productie namelijk, van schoonheid en handige voorwerpen, dat is waar uw hart sneller van gaat kloppen. Dan is e-fulfilment de oplossing voor u, want dit zal al deze ‘bijzaken’ geheel voor u uit handen nemen.

Wat doet e-fulfilment?

E-fulfilment doet meer dan de logistiek. Het houdt zich ook bezig met de klant en hoe deze klant zo goed mogelijk te bedienen, zodat deze uw bedrijf zal vertrouwen en mogelijk een bestelling (en een tweede) zal plaatsen in uw webwinkel. Een aantal punten waar e-fulfilment op in zal spelen zijn specifiek voor online verkoop, in vergelijking met een fysieke winkel.

  • De mogelijkheid voor een veel kortere response- en doorlooptijden.
  • Kleine orders, en daar veel van.
  • Veel klanten komen maar een keer.
  • Veel orders zullen uiteindelijk na proberen weer teruggestuurd worden: even aantrekken of proberen kan namelijk niet in een elektronische winkel.
  • Een webwinkel loopt op uw servers. U zult dus meer van uw digitale netwerk moeten kunnen verwachten als u digitaal ook uw verkoop gaat regelen. E-fulfilment zal hier een oplossing voor zoeken.
  • Het mooie van digitale verkoop is dat alle gegevens ook meteen digitaal voor u beschikbaar zijn. Dit kunt u meteen analyseren en zelfs automatisch analyseren. Laat dit doen door e-fulfilment en u zult hier het meeste uit weten te halen.
  • Een ander aspect is dat er een veel groter scala aan mogelijke communicatie kanalen bestaat. De klanten zullen met u willen converseren via de e-mail, via een klanten formulier op de website, via social media en via consumenten websites. Veel meer mogelijkheid, waar een bedrijf dat voor u de e-fulfilment regelt, op in zal spelen.

Hoe de webwinkel beter maken?

Hoe e-fulfilment voor u kan werken, kan het beste besproken worden met de vraag: hoe de webwinkel meer succes te laten hebben? Hier spelen een aantal elementen een grote rol, zoals we ook kunnen lezen op de website van een e-fulfilmentbedrijf. Laten we deze elementen eens doornemen, om beter te begrijpen hoe iemand die voor u de e-fulfilment regelt, naar uw website zal kijken. Ten eerste is tijd heel erg belangrijk. Een bezoeker zal op uw website zo snel mogelijk willen weten wat voor website hij voor ogen heeft en wat deze website voor hem kan betekenen. Zeven seconden is hiervoor de stelregel. Zorg dus dat de lezer meteen wat hij voor zijn neus heeft staan. De mensen van e-fulfilment zullen hier streng op letten als zij het overnemen van u. Een ander belangrijk punt is hoe het registreren geregeld is. Klanten registreren liever niet, aangezien dat moeite is die ze liever achterwege laten. Pas als ze bij u een product willen hebben, zullen ze bereid zijn hun naam en e-mail in te voeren en een wachtwoord te verzinnen. Zorg dat dus ook dat uw klanten eerst kunnen zien wat u allemaal te bieden heeft, voordat ze zich moeten registreren. Een andere kant waar e-fulfilment zich op zal richten is de klant veiligheid bieden. Een klant zal pas zijn geld aan u toevertrouwen als hij weet waar hij aan toe is. Dus noem alle eigenschappen zoals verzendkosten, levertijd, keurmerken, merken, brancheorganisaties, geschiedenis van het bedrijf en de mensen achter het bedrijf, zodat de klant weet met wie hij te maken heeft. Iemand die voor u de e-fulfilment regelt, zal u hier meer over kunnen vertellen hoe dit precies te regelen. Hieraan verwant is zijn de kosten van het product: laat dit altijd duidelijk zien, plus btw, en de verzendkosten. En laat dan ook meteen de betalingsmogelijkheden zien: kan de klant enkel betalen via een factuur per e-mail, of is het ook mogelijk om via online betaalwebsites te betalen of om het misschien zelfs wel via iDeal te betalen? Dergelijke informatie laat de klant zien dat u weet waar u mee bezig bent en daarnaast heeft hij alvast zekerheid over dat het bestellen in ieder geval goed zal gaan. De laadtijd dient niet te hoog te zijn. De externe werknemer die de e-fulfilment voor uw firma regelt, zal hier streng op letten. Bezoekers haken natuurlijk al snel af als ze steeds moeten wachten voordat ze een nieuwe pagina kunnen zien of voordat ze de foto kunnen zien van het object dat ze willen aanschaffen. Ook vinden bezoekers het fijn als u een top tien aan biedt van de producten in uw catalogus. Mensen vinden het namelijk fijn als ze kunnen selecteren en ze zien hun koop graag bevestigd in kwaliteit. Meer informatie is altijd beter en e-fulfilment zal hier op in spelen. Natuurlijk zijn ellelange lijsten met tabellen en saai opgesomde eigenschappen voor de meesten niet interessant, dus misschien zal een doorkliklink naar meer info dat geschikt zijn, echter specificaties worden altijd bijzonder gewaardeerd door bezoekers. Als u dus geen zin hebt om hier mee bezig te zijn, dan is bijzonder e-fulfilment geschikt voor u.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn