Wilt u een promotiefilm maken voor uw bedrijf, onderneming of organisatie? Hartstikke goed plan! Video’s en filmpjes zijn als geen ander medium in staat om een boodschap, sfeer, imago en/of identiteit over te brengen en diensten, doelen of producten onder de aandacht te brengen van een zeer breed publiek. Video en film zijn namelijk audiovisuele media, wat betekent dat ze gebruikmaken van zowel beeld – bij filmpjes en video’s is dit over het algemeen bewegend beeld – als geluid en vaak ook muziek en enkele regels tekst, zoals een bedrijfsslogan. Een filmpje heeft dus een erg hoge informatiedichtheid en kan binnen enkele seconden op aansprekende wijze effectief informatie overbrengen, een impressie creëren en in sommige gevallen zelfs de kijker overtuigen en aanzetten tot actie. Dit kan een donatie zijn, het aangaan van een lidmaatschap of het aanschaffen van producten of diensten die in het filmpje gepromoot worden. Laat dus vooral voor uw bedrijf, organisatie of onderneming een promotiefilm maken! Ik zeg “laat een promotiefilm maken”, omdat een effectieve promotiefilm maken heel specifieke vaardigheden, ervaring en kwalificaties vereist die de gemiddelde organisatie of onderneming niet zomaar zelf in huis hebben. Voor het succes en het effect van een promotiefilm is het cruciaal dat deze professioneel wordt geproduceerd. Wie zich specialiseert in het produceren van promotiefilms dient namelijk niet alleen onderlegd te zijn in videoproductie, cinematografie, videodesign, videomontage, et cetera, maar tevens in communicatietechnieken en –strategieën, kijkerspsychologie, het gebruik van sociale media, marketing, publiciteit en meer van dergelijke zaken. Kortom, wil je een promotiefilm maken, dan moet je weten welke middelen je tot je beschikking hebt om zeer specifieke doelen mee na te streven. Videoproductiebureaus die zich specialiseren in marketing, publiciteit en promotiefilm maken gebruik van een breed scala aan vaardigheden, kwalificaties, kennis en ervaring. Dit wordt vaak verenigd in een productieteam dat samen tot de beste resultaten komt.

M-media zal voor u de beste promotiefilm maken

Een voorbeeld van een dergelijk videoproductiebureau waar teamwork wordt ingezet om een bedrijfs-, animatie- of promotiefilm te maken is M-media Videoproducties. Maarten Mulder, Mitchel Reijnders en Huub Ophuis vormen samen het productieteam achter M-media Videoproducties. Zij weten precies wat er nodig is om de ideale promotiefilm te maken. Of u nou een evenement, uw organisatie of bedrijf of een speciale aanbieding onder de aandacht wilt brengen, het team van M-media Videoproducties weet perfect raad met uw wensen, voorkeuren, eisen, vragen, verzoeken en verwachtingen. M-media helpt u om:

  • uw omzet te verhogen
  • uw product, dienst, evenement, organisatie of aanbieding onder de aandacht te brengen
  • naamsbekendheid te genereren
  • uw klantbereik te vergroten
  • een sterke (eerste) indruk te maken op uw (potentiële) klanten
  • te laten zien wie u bent als bedrijf of organisatie en waar u voor staat en naar streeft

Als M-media voor u een animatiefilm gaat maken, nodigen ze u dan ook uit voor een kennismakingsgesprek, zodat ze een goed idee kunnen krijgen van uw bedrijf, onderneming of organisatie en het product, de dienst of het evenement dat u aanbiedt. Ze gaan in dit gesprek vooral op zoek naar de unieke aspecten van uw bedrijf, dat wat uw bedrijf het best definieert. Door voornamelijk met deze aspecten te werken kan het productieteam van M-media een promotiefilm maken die heel precies en effectief communiceert en de aandacht van de kijker goed vast weet te houden. Op internet is dit extra belangrijk, omdat het kijken van een filmpje of video online vaak een bewuste keuze is. De potentiële kijker moet dus wel interesse hebben om het te kijken! Wat u het liefst wilt wanneer u een promotiefilm laat maken is dat dit filmpje ‘viral’ gaat, wat betekent dat mensen het veel en graag delen op sociale media. Het filmpje wordt dan vergeleken met een virus dat overspringt van persoon tot persoon – vandaar de term ‘viral’. Het probleem is dat van te voren zelden vast te stellen is of een promotiefilmpje ‘viral’ zal gaan of niet. Het voordeel van ‘viral content’ is echter dat het zich als vanzelf verspreid en distribueert. Dat kost u dus helemaal niets! De eerste stap is echter een promotiefilm maken die een breed publiek of op z’n minst úw publiek aanspreekt en informeert. Bij M-media Videoproducties kunt u terecht voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek waar u uw wensen en voorkeuren bekend kunt maken en zij u verder kunnen inlichten over hun werkwijze, tarieven en inschatting van arbeidsuren die nodig zal voor de productie die u wenst. Op basis van dit gesprek kan vervolgens een offerte worden opgesteld, zodat u weet wat het zou kosten om uw promotiefilm te maken.

Waarom M-media Videoproducties?

M-media Videoproducties is in zijn branche een bedrijf met een hoop ervaring. Het bedrijf bestaat al sinds 2000, dus vijftien jaar. Dit lijkt misschien niet erg veel, totdat je je realiseert dat een online promotiefilm maken nog maar sinds vrij recent mogelijk is. Ter vergelijking: YouTube, de grootste en meest bekende website voor video content die er bestaat, ging pas online in 2005. Verder werkt M-media – zoals eerder gezegd – in teamverband, waardoor de kwalificaties, vaardigheden en kennis van elk teamlid optimaal worden benut. Het belangrijkste argument om met M-media in zee te gaan als u een promotiefilm wil maken is hun portfolio en het feit dat de belangrijkste informatie op hun website – net als hun blog – hoofdzakelijk in videovorm wordt gepresenteerd. Dan weet je dat je met heuse “videoproductie passionisten” te maken hebt! Kijk dus op m-media.nl en neem contact op!

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn