Ben jij al bekend met de crm software? Dit staat voor customer relationship management, oftewel klantrelatiebeheer. Deze software draait dus om het beheren van de relaties met de klanten van je bedrijf. Hierbij worden potentiële klanten meegenomen. Op het gebied van klanten neemt de crm software veel dingen van je over. Van het in de gaten houden van interessante prospects tot het verzorgen van de aftersale. Met behulp van deze software krijg je dat allemaal voor elkaar. Het is een bedrijfsbrede software die alle werknemers meeneemt bij het implementeren. Je kunt er uiteraard voor kiezen om de crm software slechts door enkele medewerkers te laten beheersen. Maar het is natuurlijk ook mogelijk om direct iedere werknemer in je bedrijf over te laten stappen. Het is dan handig om een cursus te regelen waarbij het complete crm programma wordt uitgelegd afgestemd op het bedrijf. Zo weet iedereen in het bedrijf direct hoe ze om moeten gaan met de nieuwe crm. Als eigenaar zult u dan direct een groot verschil zien, zowel op de werkvloer als in de werkprocessen. Deze laatste zullen een stuk vlotter verlopen dan voorheen. Doordat crm met name in de cloud werkt zul je direct zien dat iedereen dezelfde informatie voor handen heeft. Voorheen had je er misschien wel eens last van dat je werknemers niet met dezelfde gegevens werkten waardoor er verwarring over bepaalde dingen kon ontstaan. Met crm is dat verleden tijd. De communicatie zal dus een stuk beter verlopen. Het bedrijf Tendenz werkt al ruim 20 jaar op het gebied van crm. Zij zijn gespecialiseerd in vraagstukken op dit gebied en helpen bedrijven bij klantgericht ondernemen. Crm werkt op vier vlakken:

  • marketing
  • orders
  • sales
  • support

Op deze vier gebieden kan de crm software je een heel eind verder helpen. Wanneer je deze software gaat implementeren in je bedrijf, zul je bijna direct verschil merken in bepaalde processen. Zeker wanneer je medewerkers het programma snel onder de knie hebben, zie je snel resultaat. De bedrijfsprocessen zullen sneller worden. Wat in sommige gevallen zelfs kan leiden tot kostenbesparing. Het is de investering dus zeker waard als je gaat kijken naar wat het je allemaal op kan leveren.

Betere klantvriendelijkheid met crm

Als je zelfstandig ondernemer bent dan weet je hoe belangrijk het is om klantvriendelijk te zijn. Tenslotte zijn het je klanten die je bedrijf in leven houden door bij jou een product of dienst af te nemen. Daar wil je dan natuurlijk ook wel het nodige tegenover zetten. En dat niet alleen, om je klanten te behouden en nieuwe klanten te trekken moet je klantenrelatiebeheer natuurlijk op en top zijn. Dat lukt je uitstekend wanneer je aan de slag gaat met crm. Dit softwaresysteem werkt zowel in de cloud als in het hardware systeem van je bedrijf. Hoe je het ook wilt inrichten en gebruiken crm kun je op veel niveaus toepassen. Zo kun je er voor kiezen om al je medewerkers er mee aan de slag te laten gaan, maar ook om het met slechts een aantal werknemers tegelijk op te pakken. Die keuze is geheel aan u. Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe uw bedrijfsstructuur in elkaar zit. Niet ieder bedrijf werkt natuurlijk op dezelfde manier. Het crm systeem kan al ingezet worden vanaf 1 werknemer oplopend tot 100 werknemers. Het maakt dus niet uit hoe groot het MKB is, maar hoe je het wilt inzetten en hoe je team nu is opgezet. Vind je het moeilijk om in te schatten of in te zien hoe crm voor jou en jouw bedrijf kan werken? Neem dan contact op met Tendenz. Ze helpen je graag verder met het beantwoorden van je vragen en laten je graag inzien hoe crm ingezet kan worden in jouw bedrijf. Tendenz helpt bedrijven bij het realiseren van doelstellingen en om de behaalde resultaten te verbeteren. Soms is het als bedrijf lastig om in te zien hoe je een stap verder kunt komen. Het implementeren van een software als crm kan je dan makkelijk en snel die stap laten zetten. Veel bedrijven kunnen heel wat verbeteren op het gebied van klantrelatiebeheer en deze software kan je daar zeker bij helpen.

Crm op uiteenlopende gebieden

Ieder bedrijf dat te maken heeft met klanten en dus met klantrelatiebeheer kan gebruik maken van crm. Het bedrijf Tendenz kan je precies vertellen hoe je de beoogde resultaten kunt behalen met crm. Veel bedrijven halen door middel van een juiste implementatie van crm ook veel sneller de resultaten die ze voor ogen hadden. Dit komt doordat de bedrijfsprocessen veel flexibeler en soepeler verlopen doordat dit systeem gebruikt wordt. Wanneer je er nu nog geen gebruik van maakt en je werkt met verschillende afdelingen dan is het vaak het geval dat de verschillende afdelingen met variërende systemen en dus informatie werken. Dit kan soms tot verwarringen leiden en daar kan een klant de dupe van worden. Dit wil je als bedrijf natuurlijk niet en daarom kun je daar met crm verbetering in aanbrengen. Zie je er als bedrijfseigenaar tegen op om een heel nieuw systeem te implementeren? Dan is het handig om een van de trainingen bij Tendenz te volgen. Zij kunnen je direct laten zien hoe je crm het beste in jouw bedrijf kunt toepassen en welke voordelen je er uit kunt halen. Het is het dus zeker waard om hier eens een kijkje te nemen.

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn